2012. szeptember 23., vasárnap

Autómentes Nap Budapesten,az Európai Mobilitási Hét keretében

A MÁV BVmot sorozatú,Szent István nevű motorvonata,Rákoshegyen www.transportandair.blogspot.hu
A MÁV BVmot sorozatú,Szent István nevű motorvonata,Rákoshegyen
Bmxtz vezérlőkocsi,orr szekciója
Bmxtz vezérlőkocsi,orr szekciója
Bmxtz vezérlőkocsi,belső
Enteriőr a Bmxz 2.osztályú kocsiban
A rákoshegyiek kipróbálhatták a hajtányt is
A rákoshegyiek kipróbálhatták a hajtányt is
A Deák Ferenc motorvonat névtáblája
A Deák Ferenc motorvonat névtáblája
Az MVM Opel Ampera típusú elektromos autója,Budapesten,a Lánchíd Pesti hídfőjénél,Citroen C-Zero és Nissan Leaf  E-autók társaságában.
Az MVM Opel Ampera típusú elektromos autója,Budapesten,a Lánchíd Pesti hídfőjénél,Citroen C-Zero és Nissan Leaf  E-autók társaságában.
Az MVM Citroen C-Zeró típusú elektromos autója és egy Nissan Leaf  E-autó a Lánchídnál.
Az MVM Citroen C-Zeró típusú elektromos autója és egy Nissan Leaf  E-autó a Lánchídnál.
Nissan Leaf  elektromos autó,szintén a Lánchídnál,Budapesten
Nissan Leaf  elektromos autó,szintén a Lánchídnál,Budapesten
A napelemes autók is képviseltették magukat
Az ELMŰ elektromos Puli,Fémkutyája az Andrássy úton,Budapesten www.transportandair.blogspot.hu
Az ELMŰ elektromos Puli,Fémkutyája az Andrássy úton,Budapesten
A kanyarpalack,környezetvédelmi és játék szempontból is kiváló lehetőséget nyújt
A kanyarpalack,környezetvédelmi és játék szempontból is kiváló lehetőséget nyújt
Ikarus 180 www.transportandair.blogspot.hu
Ikarus 180
Érdeklődő szemléli a BKV Ikarus 180-as típusú csuklós autóbuszát az Andrássy úton,Budapesten
Érdeklődő szemléli a BKV Ikarus 180-as típusú csuklós autóbuszát az Andrássy úton,Budapesten
ÁMG  gyártmányú trolibusz-pótkocsi,a szépség a részletekben rejlik
ÁMG  gyártmányú trolibusz-pótkocsi,a szépség a részletekben rejlik

Az ÁMG márkajelzése
Az ÁMG márkajelzése
VT-Transman Mercedes-Benz Citaro az Andrássy úton,új,kék színben
VT-Transman Mercedes-Benz Citaro az Andrássy úton,új,kék színben
ORFK-OBB címere
ORFK-OBB címere,háttérben a Magyar Autóklub standja 
 Két összetört autó hívja fel a figyelmet a sebesség veszélyeire,Budapesten az Andrássy úton megrendezésre került Autómentes Napon.
Két összetört autó hívja fel a figyelmet a sebesség veszélyeire,Budapesten az Andrássy úton megrendezésre került Autómentes Napon.
A gyermekvasúton közlekedő G.V. 303 az Andrássy úton
A gyermekvasúton közlekedő G.V. 303 az Andrássy úton,mely az Autómentes Napon volt megtekinthető

Környezettudatos viselkedés a közlekedésben is,többek között erre is felhívja a figyelmet az Autómentes Nap,de a fő cél az lenne hogy az autóval munkába járókat rávegye arra hogy használják inkább az alternatív közlekedési formákat a fenntarthatóság jegyében.Vajon a XXI.század elkényelmesedett embere rávehető erre? Sokan a sarki ABC-be is autóval járnak öt darab kifliért,pedig néhány méterre található a lakhelyüktől.Ezek az emberek tényleg letennék a gépkocsit,és inkább a kerékpárt vagy a gyaloglást választanák?Nos,kétséges.Kényelmes világban élünk,mindent készen elénk tesznek,a tanítási nap végén az iskolák környékét ellepik az autók,jönnek a szülők a nebulókért,alig látni iskolatáskával hazafelé ballagó vidáman beszélgető tanulókat.Sok a túlsúlyos felnőtt és gyermek.A városok a sok autó miatt is lassan élhetetlenné válnak,és ez már nem csak a nagyvárosok problémája,egyre több parkolóhelyre van szükség,a dugók mindennapossá váltak,talán már természetesnek is vesszük.A közlekedési morál szintén hagy kívánni valót maga után.

Az Autómentes Napnak minden évben más a mottója,az idei 2012-es így hangzik: "Mozdulj a jó irányba".De tényleg a jó irányba mozdulunk?Egy háztartásban négy vagy akár öt autó is lehet.A sok járdaszélen parkolótól,a gyalogosok nem férnek el rendesen,és a városképet is rombolja,a környezetkárosító  hatásról már nem is beszélve.

Az az ember aki megszokta az autó nyújtotta kényelmet,nehezen fog lemondani róla,minden hová,még az egészen közeli utakra is használni fogja a gépjárművét,ezt látják a gyerekei,ezt adja tovább.A környezettudatos nevelést tehát már gyermekkorban el kell kezdeni,és erre lehet alkalmas a Mobilitási Hét,hiszen rengeteg emberpalánta vett részt rajta,játékosan készülhettek a különféle programok segítségével a fenntarthatóság létrehozására.Van más pozitívum is,az utóbbi években egyre több kerékpárút épült a fővárosban és vidéken is.A BKV újra indította a hajójáratait a változó igényekre felfigyelve.Megjelentek az első elektromos töltőállomások,optimista becslések szerint a magyarországi forgalom 5% lehet majd villanyhajtású 2020-ra.Milyen jó lenne ha a közintézmények csak elektromos járműveket használnának,mondjuk például a posta. 
Repülőgépeknél is kifejlesztés alatt áll az a módszer,mely a gurulást kizárólag elektromotorokkal oldja majd meg,a hajtóműveket csak a futópálya közelébe érve kell majd beindítani,most ügye a gurulásra is a hajtóműveket szükséges működtetni.Ezzel az új technikával csökken majd a káros anyag mértéke,és a zaj is kevésbé lesz zavaró. 

Remélhetőleg a jövőben,sokan teszik majd le járműveiket,és választják majd helyette a tömegközlekedési eszközöket,vagy más ma még nem létező környezetet óvó közlekedési formát.

Kép és szöveg : Transport and Air - Len


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése