2012.február 3.-án több
mint fél évszázados működés után leállt a Malév.Helyette egy másik, új légitársaság megalakulását mindenki várta,de hiába.A
Malév több volt mint egy vállalat a sok közül,olyan volt mint a
Budai várnegyed,messze vitte hírünket a nagyvilágban.Tavaly akik
szerették a magyar légitársaságot,könnyes szemmel búcsúztak el
tőle, legyen szó akár férfiakról, akár nőkről..A Malév
pilótái többnyire külföldön leltek maguknak munkát, volt akinek a határon túli álláshoz már nem volt kedve, és inkább a
nyugdíjat választotta. Egy légiutas-kísérő mesélte a napokban,hogy elküldött
vagy nyolcvan önéletrajzot,és alig kapott választ,még az
állásinterjúra is nehéz a bejutás,persze ha addig eljut
valaki,az sem garancia semmire,sokaknak teljesen más munkakör után
kellett nézniük. A Malév gazdaságilag nem rentábilis gépeit
elkezdték szétbontani,vagy már szét is bontották őket
teljesen,alkatrészeiket értékesítik, és más repülőgépekbe
kerülnek beépítésre. A mai nap az emlékezésé, idézzünk most
fel néhány pillanatot a Malév közelmúltjából. A fényképek után videók következnek.
A Malév Tupoljev Tu-154-B2 típusú repülőgépét tolja ki az utashídtól egy Rába motorral szerelt Hódgép Aerotrac vontató,1993-ban.
Malév Tu-154B2 az utashídtól való távozás után a hajtóműveket beindította, a gurulást megkezdte. ( 1993 )
A magyar légitársaság első nyugati típusú repülőgépe, a Boeing 732-200,1988-ban érkezett meg. ( A felvétel 1992-ben készült )
Ferihegy,skanzen 2002.
Ferihegy,skanzen 2002.
A Malév Tupoljev Tu-134 típusú repülőgépe a ferihegyi skanzenben. ( 2002 )
Fokker 70 ( 2002 )
A flotta modernizáció keretében a Malév viszonylag hamar kivonta a 737 Classic típust, a felvételen a Szent István nevű repülőgép látható. 2002
Életkép ( 2002 )
A Malév Charter Services közkedvelt volt a nyaralók között, olyan népszerű pihenő helyekre lehetett eljutni mint Korfu,Santorini,Rodosz vagy Mallorca. A Boeing 737-400-ast később a 737-800 váltotta fel. ( Malév, Boeing 737-400,HA-LEZ, Ferihegy 2002 )
Kiszolgálás közben a Malév, Boeing 737-400-as típusú,HA-LEZ lajstromjelű repülőgépe 2002-ben, a Ferihegyi repülőtéren.
A Boeing 767-200 ER a Malév tengeren túli járatait teljesítette. ( 2002 )
2004. Május 1. Az Európai Unióhoz való csatlakozás ünnepélyes keretek között zajlott, a program része volt hogy egy Malév gép alacsonyan elrepül a Duna budapesti szakasza felett. ( Malév, Boeing 737-300 HA-LEX )
A 2004-es évben egyedülálló módon két alkalommal, két különböző Malév repülőgép is elrepült a Duna belvárosi szakasza felett, az egyik a fent már említett EU csatlakozási ceremónia alkalmából Május elsején, majd Augusztus 20, a Szent István napi ünnepségek keretében is. Malév Boeing 737-300 HA-LEG 2004. Augusztus 20.
A magyar légitársaság legnagyobb repülőgépe is bemerészkedett a Duna fölé, a már hagyományosnak mondható Augusztus 20-i ünnepi repülések keretében. ( Malév Boeing 767-300 ER 2007.Augusztus 20. )
LH-Aladár a Malév első Boeing 767-200 ER típusú repülőgépe . ( 2005 )
Csendélet gerlékkel ( 2005 )
Pocsolyában tükröződik a Malév egyik Boeing 737 típusú repülőgépe, egy zivatar után, 2006-ban.
A Magyar Légiközlekedési Vállalat első Tu-154 típusú repülőgépe, a HA-LCA . ( 2010 )
Reggeli érkezés ( 2009 )
Boldog II. János Pál Pápa 1996.Szeptember 7.-én második magyarországi lelkipásztori útjának búcsú napján,hazautazik a Vatikánba. A Malév gépe II. János Pál Pápa címerével, a Vatikán és Magyarország zászlajával volt feldíszítve.
Azok a kilencvenes évek.Ebben az időszakban még forgalomban volt a Malév összes klasszikus jet típusa, olyan ma már legendás masinák mint a Tu-134,Tu-154 és a Boeing 737-200. De feltűnik még a Boeing 737-300,737-400,767-200 és a csengő hangú Fokker 70 is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése